5. november 2019 · Transport TidendeITD drøftede godskørselslov med beskæftigelsesministerenPolitik & Jura Jura Lastbil Logistik Politik Til lands Vejgods - Forslaget vil bryde mod praksis fra NORTRA-dom, lyder det fra ITD. Læs artikel
10. oktober 2019 · Altinget.dkITD: Ændringer i godstransportloven er skadelige for branchenVi mener også, at DA's og FH's forslag til ændring af godskørselsloven klart bryder med den praksis, som Højesteret har lagt for dagen med NORTRA-dommen i 2015. Læs artikel
2. oktober 2019 · Altinget TransportATL og DI Transport: Ordnede forhold for chauffører kræver investeringer i kontrolBestemmelsen kom for alvor i vælten, da Højesteret i 2015 i den skelsættende dom om Nortra-overenskomsten underkendte myndighedernes fortolkning. Læs artikel
2. oktober 2019 · Altinget.dkChauffører skal ikke arbejde under kummerlige forhold. Bestemmelsen kom for alvor i vælten, da Højesteret i 2015 i den skelsættende dom om Nortra-overenskomsten underkendte myndighedernes fortolkning. Læs artikel
1. oktober 2019 · TransportmagasinetBøder ti-dobles for ulovligt hvil i førerhusetDen formulering gør, at en lov om minimumsløn for (udenlandske) lastbilchauffører på sin vis vil genindføre den retstilstand, som Højesterets dom fra 4. februar 2015 ændrede i den såkaldte i NORTRA-sag. Læs artikel
13. september 2019 · TransportmagasinetITD: 3F’s bøllemetoder er velkendte i vognmandserhvervetVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
13. september 2019 · LastbilmagasinetITD: Stop 3F's foreningstvang og bøllemetoder»Ved overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
12. september 2019 · Via RitzauITD: 3F’s foreningstvang og bøllemetoder er særdeles velkendte i vognmandserhvervetVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
12. september 2019 · News BreakPRM / ITD: 3F’s foreningstvang og bøllemetoder er særdeles velkendte i vognmandserhvervetVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer – forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
12. september 2019 · International Transport DanmarkITD: 3F’s foreningstvang og bøllemetoder er særdeles velkendt i vognmandserhvervetVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
30. august 2019 · Vognmandensfagblad.dkITD kritiserer S-regeringVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
29. august 2019 · Transport TidendeBesk kritik af mindsteløns-indgrebVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
28. august 2019 · TransportmagasinetDEBAT: Stærkt kritisabelt, at S-regering nu vil give monopol til 3FVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
27. august 2019 · EurodriversNettog HobbyVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
27. august 2019 · LastbilmagasinetITD: Stærkt kritisabelt at S-regering nu vil give monopol til 3FVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
27. august 2019 · Local EyesPRM / ITD: Stærkt kritisabelt, at S-regering nu vil give monopol til 3FVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer – forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
27. august 2019 · International Transport DanmarkITD: Stærkt kritisabelt, at S-regering nu vil give monopol til 3FVed overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik 3F aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før NORTRA-dommen, og hvor 3F i praksis havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet. Læs artikel
8. maj 2019 · Altinget.dkBrancheorganisation: Gør den danske model repræsentativMen, når vi ved, at 3F ved overenskomstforhandlingerne i 2017 indgik aftaler med arbejdsgiverne, hvor begge parter – både lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer - forpligtede sig til at arbejde aktivt for at komme tilbage til den retstilstand, der gjaldt før Nortra-dommen, og hvor 3F havde et lovfastsat monopol på vejgodstransportområdet, så ligner det til forveksling et udslag af magtfuldkommenhed. Læs artikel