9. april · 24nyt.dkDet nationalkonservative AfD størst i TysklandI målingen fra Ipsos får AfD 25 pct. af stemmerne, marginalt mere end de to kristendemokratiske søsterpartier CDU og CSU, der får 24 pct.Læs artikel
9. april · markedsforing.dkMetroen klar med ny reklamefilm: Polterabend stikker helt afRikke Hove, chefkonsulent i marketing, Metroselskabet Filmen slog ifølge analysen benchmark på alle parametre, og Dansk Reklame Film konkluderede, at filmen satte ”en helt ny standard for lokale reklamefilm.” I 2022 vandt konceptet en Effie Award for ’Sustained Succes’, og en effektmåling udført af Ipsos viste i den forbindelse, at ingen – som i 0 procent – var blevet mere negativt indstillede over for Metroen. Læs artikel
5. april · dagens.dkGodt nyt til alle øl-elskere: Øl-gigant halverer prisen på ølBaggrunden for kampagnen er en frisk undersøgelse fra analyseinstituttet Ipsos, som afslører, at et overvældende flertal af unge mellem 18 og 25 år ønsker en mere balanceret alkoholkultur. Læs artikel
4. april · markedsforing.dkNy Tuborg-kampagne vil tage kampen op mod ‘binge-drinking’Ipsos-analyse: Læs artikel
4. april · dagens.dkAlvorligt problem breder sig fortsat: Nu har Tuborg truffet stor beslutningDet fortæller unge danskere i en ny undersøgelse fra analyseinstituttet Ipsos, som Tuborg har fået lavet blandt 1000 danske unge mellem 18 og 25 år. Læs artikel
4. april · nyheder24.dkCarlsberg og Tuborg lancerer ny kampagne: Øl til halv pris på danske barerBaggrunden for kampagnen er en ny undersøgelse, som analyseinstituttet Ipsos har gennemført for Carlsberg. Læs artikel
4. april · food-supply.dkCarlsberg vil have de unge til at drikke mindreKampagnen er baseret på en ny undersøgelse fra Ipsos, som Tuborg har fået lavet, som viser, at 78 procent af unge mellem 18 og 25 år mener, det er tid til en bedre alkoholkultur. Læs artikel
25. marts · femina.dkDet, vi tror om andres sexliv, viser sig ofte at være forkertDer findes også andre studier, der viser det samme som Ipsos-undersøgelsen. Læs artikel
25. marts · markedsforing.dkVærkstedskæde vil ’headbange’ sig til nye kollegaerVi har lænet os ind i det, der virker, og lavet et sangunivers med et massivt glimt i øjet.” Han henviser i mailen til at blandt andre analysehuset Ipsos tidligere har fastslået, at ”karakteristiske brandlyde er den absolut mest effektive vej til at skabe stærk brandkobling.” ”Langt på literen” Martin Ettrup, den anden halvdel af det kreative team, supplerer: Læs artikel
24. marts · markedsforing.dkCarlsberg søsætter gigantisk relancering på det danske markedDet er opgaven.” ”Hvorfor taler de egentlig engelsk til os?” De første spadestik til den nye strategi blev taget tilbage i 2021, hvor analysehuset Ipsos lavede et stort studie. Læs artikel
13. marts · recordere.dkHackerangreb koster danske virksomheder millionerUndersøgelsen er foretaget af Ipsos for TDC Erhverv og baserer sig på interviews med 300 C-level medarbejdere fra virksomheder af forskellig størrelse og fra forskellige brancher. Læs artikel
26. februar · hvacfokus.dkVarmepumpe-puljen kan få det svært – langt de fleste danskere ved alt for lidt om teknologienDet viser en ny undersøgelse, som Ipsos har lavet for varmepumpeproducenten Daikin. Læs artikel
25. februar · dagensbyggeri.dkEnergistyrelsen står klar med millioner til varmepumper. Men danskerne mangler videnEn ny Ipsos-undersøgelse foretaget for varmepumpeproducenten Daikin viser nemlig, at hele 79 % af respondenterne mangler viden om varmepumper. Læs artikel
25. februar · installator.dkIpsos-undersøgelseMen en undersøgelse fra Ipsos viser, at 79 pct. af danskerne siger, at de mangler viden om varmepumper.Læs artikel
25. februar · installator.dkVarmepumpepuljen åbner i dag - men forbrugerne mangler videnDet viser en undersøgelse, som Ipsos har foretaget for varmepumpeproducenten Daikin, der har oprustet i Danmark bl.a. med åbningen af et Experience Center i Brøndby, hvor interesserede kan få mere viden om, hvad et skifte kan betyde for både CO2 udledning og pengepung.Læs artikel
17. februar · europa.euLeveomkostninger og klimaforandringer bekymrer unge EU-borgere mestEurobarometers Ungeundersøgelse er gennemført af Ipsos mellem den 25. september og den 3. oktober 2024 i alle 27 EU-medlemslande. Læs artikel